Klimaatbewustzijn vergroten

Dit onderzoek richtte zich op manieren om het bewustzijn van water bij mensen buiten de media en campagnes te vergroten. De deelnemers aan dit project waren Noortje van Zijl, Paul de Rooij, Sarah Akhamy, Djoerd Ameschot en Eva Aarts. Het project diende als aanbeveling voor de beleidstafel Wateroverlast en Hoogwater. Met name de aanbeveling om een waterparagraaf toe te voegen aan koopcontracten is nationaal overgenomen. Een waterparagraaf is een specifiek gedeelte in koopcontracten dat relevante informatie en verplichtingen met betrekking tot waterbeheer en -veiligheid bevat. Het project kreeg indirect aandacht in de NRC. De Unie van Waterschappen was de opdrachtgever voor dit project. De resultaten hebben bijgedragen aan concrete aanpassingen in het beleid, waardoor het waterbewustzijn op nationaal niveau is vergroot.

 

 

Tags:
CampagneklimaatMediaUnie van waterschappenWater

Meer Projecten

Synchronie tussen drie Swimmable Rivers

Het Swimmable Rivers-project is gericht op het bevorderen van zwembaarheid in stedelijke gebieden, vooral langs rivieren. Trainee en projectleider Lars van Schagen is gevraagd om dit initiatief op te zetten.…
Lees meer
keyboard_arrow_up